Förbokning och förbetalning SPORTLOV

2018 har vi infört ett nytt förfarande vid bokning av skidhyra under perioden 24/2-2/3.

För att vara GARANTERAD skidutrustning under sportlovet vecka 9, dvs perioden 24/2-2/3, så krävs förbokning och förbetalning av skidhyra, liftkort och eventuell skidskola.  Förbetalning gör dessutom att man slipper kö i kassa och uthyrning. Liftkort och utrustning står klart vid ankomst. Förbetalning är inte möjligt om det bokas för kort tid innanFörbetalning fungerar endast om man bokar och betalar in i god tid, så vi hinner registrera inbetalningen. 

Allt man fyllt i att man önskar hyra/köpa kommer att vara iordningställt. (Utom hjälm – som hämtas ut i hyran). Tillsammans med liftkorten och eventuella liftkortshållare. (Typ ”armbindel/fodral”, vilka kostar 20kr. Har man egna att ta med, så fyller man inte i detta på bokningsformuläret. Smartphone-fodral för arm fungerar också bra, eller att tejpa liftkortet på hjälmen).

Ladda ner bokningsformuläret här!

  1. Fyll i. Spara och maila tillbaka.
  2. Går det inte att fylla i (beror på vilka program man har) så skriv ut. Fyll i manuellt. Ta foto (eller scanna in). Maila bilden.

Skicka i mail till: info@rattviksbacken.se

OBS! Korttidshyra (1-3 tim) går inte att förboka – enbart möjligt att boka dag-eller flerdagarshyra.

 

OM MAN BLIR SJUK ELLER ÄNDRAR PLANER, så kommer återbetalning av hela beloppet att ske via banköverföring – senast under vecka 10, ( kan ske tidigare beroende på när avbokning sker). Detta förutsatt att man avbokar senast 3 dagar före 1:a hyrdag. Sker avbokning senare,  så dras 10% av hyrbeloppet i bokningsavgift. Totala liftkorts-kostnaden återbetalas.

Är det bara någon i sällskapet som avbokar, så kan återbetalningen även ske till någon annan i sällskapet direkt via kort i backen.  ( Avbokningsvillkoren enligt ovan).

Ifall man blir sjuk eller skadad under pågående vistelse i backen, dvs även om det sker under 1:a hyrdagen, så gäller Rättviksbackens vanliga policy – dvs man får presentkort på mellanskillnaden som ej nyttjats. Gäller både liftkort och skidhyra.

Stora Backen

 

 

OM OLYCKAN ÄR FRAMME
- eller någon blir sjuk

En skidanläggnings ansvarsförsäkring täcker
ENBART skador på utrustning och personskador IFALL SKIDANLÄGGNINGEN ÄR VÅLLANDE TILL SKADAN enligt svensk skadeståndslag. I övrigt måste den som utövar en aktivitet alltid själv ha egen olycksfallsförsäkring.
Så en skidanläggningen är INTE skyldig att ge tillbaka ersättning för liftkort, skidhyra etc pga olycksfall eller sjukdom.
RÄTTVIKSBACKENS POLICY är däremot att om MAX hälften av liftkortstiden eller hyrtiden förbrukats, så erhåller man presentkort på resterande tid :-)