Förbokning och förbetalning sportlov

2018 har vi infört ett nytt förfarande vid bokning av skidhyra under perioden 24/2-2/3.

För att vara GARANTERAD SKIDUTRUSTNING under perioden 24/2-2/3, så krävs förbokning och förbetalning av skidhyra & liftkort (vilket inte är möjligt om det bokas för kort tid innan)

OBS! Korttidshyra går inte att förboka – enbart möjligt att boka dag-eller flerdagarshyra.

AKTUELLT: Det finns fortfarande en del utrustning som inte är bokad, men bara för att man skickat in en bokning, så är man inte garanterad utrustning förrän vi hunnit stämma av tillgången.  Pga högt tryck med övriga sysslor under öppettid, så är det inte möjligt att boka i ”sist-minuten” under denna period. Under öppettid måste vi främst prioritera drop-in. Så det kan just nu ta 1-2 dagar innan man får besked. 

LIFTKORTEN är tänkta att betalas i förväg tillsammans med SKIDHYRA (fyll i på formuläret nedan) och paketeras tillsammans med skidpaketen. Eventuell SKIDSKOLA kan också betalas samtidigt. DETTA BETYDER = INGEN TID I NÅGON KÖ i kassan eller skiduthyrningen. 

Allt man fyllt i att man önskar hyra/köpa kommer att vara iordningställt. (Utom hjälm – se nedan). Tillsammans med liftkorten och eventuella liftkortshållare. (Typ ”armbindel/fodral”, vilka kostar 20kr. Har man egna att ta med, så fyller man inte i detta på bokningsformuläret. Smartphone-fodral för arm fungerar också bra, eller att tejpa liftkortet på hjälmen).

(OBS! Har man fyllt i att man önskar HYRA HJÄLM, så går man själv till ”hjälm-bingen” i skiduthyrningen och provar ut denna. Utan att ställa sig i någon kö. Vi prickar däremot av vid återlämnandet, då ALLT man hyrt ska visas upp för personal först).

OM MAN BLIR SJUK ELLER ÄNDRAR PLANER, så kommer återbetalning av hela beloppet att ske via banköverföring – senast under vecka 10, ( kan ske tidigare beroende på när avbokning sker). Detta förutsatt att man avbokar senast 3 dagar före 1:a hyrdag. Sker avbokning senare,  så dras 10% av hyrbeloppet i bokningsavgift. Totala liftkorts-kostnaden återbetalas.

Är det bara någon i sällskapet som avbokar, så kan återbetalningen även ske till någon annan i sällskapet direkt via kort i backen.  ( Avbokningsvillkoren enligt ovan).

Ifall man blir sjuk eller skadad under pågående vistelse i backen, dvs även om det sker under 1:a hyrdagen, så gäller Rättviksbackens vanliga policy – dvs man får presentkort på mellanskillnaden som ej nyttjats. Gäller både liftkort och skidhyra.

Ladda ner bokningsformuläret här!

  1. Fyll i. Spara och maila tillbaka.
  2. Går det inte att fylla i (beror på vilka program man har) så skriv ut. Fyll i manuellt. Ta foto (eller scanna in). Maila bilden.

Skicka i mail till: info@rattviksbacken.se

 

Stora Backen

 

 

OM OLYCKAN ÄR FRAMME
- eller någon blir sjuk

En skidanläggnings ansvarsförsäkring täcker
ENBART skador på utrustning och personskador IFALL SKIDANLÄGGNINGEN ÄR VÅLLANDE TILL SKADAN enligt svensk skadeståndslag. I övrigt måste den som utövar en aktivitet alltid själv ha egen olycksfallsförsäkring.
Så en skidanläggningen är INTE skyldig att ge tillbaka ersättning för liftkort, skidhyra etc pga olycksfall eller sjukdom.
RÄTTVIKSBACKENS POLICY är däremot att om MAX hälften av liftkortstiden eller hyrtiden förbrukats, så erhåller man presentkort på resterande tid :-)